Saturday 29 December 2012

Ulangan kehidupan...

Apa pendapat korg tntg kehidupan yg berulang? Contohnya hidup kita adalah ulangan kehidupan ibubapa kita yang lalu..hmm, ape cadangan korg tntg itu?
Disini, aku nk jugak lahh share dngn smua kann..aku buntu gak nie sbenarnya..okay! Hidup aku sejak skola menengah bnyk smenyer ngan mak aq..aq un x psti kenapa mungkin keturunan juga..contohnya time skola mak aq dikenali ramai begitu juga aku..zaman skola menengah mama, die jadi penolong ketua pengawas sma juga mcm aku..pd awalnya aq bngga lahh kan sbb anak mana yg x bngga klu fikir2 aku bole jd seberjaya mak aku kann? Tp bila smpi saat ni, persamaan itu trjadi pd pilihan tman hidup aku yg berkaitan untuk seumur hidup aku..OMG! Aku da start takot..bukannya apa, well as husband n wife psti ade naik turunnya kann mcm tu jgak mama n ayah juga aku yg sdg hangat bercinta ni..
Absolutely aku x nk ulangan perkara buruk mama tu jd pd aku, begitu juga apa yg mama ckp kat aku..spt mana yg segelintir tahu, bnyk ciri2 n sifat aku mengekori mama kann..masalhnya perangai boy yg aku impikan jd tman hidup aku un bnyk bercirikan ayah yg ku cintai..biasalah manusia ade baik buruk, tp tidaklah aku inginkan yg teruk..xkan aq akan jadi 100% mcm mama kot bila dah berumahtangga? Aku takot sngt3!
Okay fine, bukan nk memburukkan keadaan tp cuba berkongsi n mencari pendapat..my dad adalah seorg yg penyayang sngt2, setia pd yg satu, tegas n sometimes garang, degil n egonya tinggi (adat sorg lelaki kot), suka amat bergaya, bijak, berkebolehan, bertanggungjawab sbg sorg manusia, n more lahh..klu cter x abis plak nnty..ape yg aku runsingkan ialah 70% daripada yg aku sbutkan adalah sama..mama adalah sorg yg tabah n cekal dlm hadapi apa jua masalh dlm hidup dia..cuma aku takot aku x setabah mama satu hari nanti untuk hadapi masalah2 nie..skrg un aq da mcm org gila klu mengamuk ape lagi akn datang??
Hasrat n impian aku 2013 nie adalah untuk buktikan pilihan teman hidup aku seorg yg perfect di mata mama, aku n the whole family..aku harap si dia dpat berubah spt apa yg aku harapkan..bekerjaya, berjaya dlm hidup untuk dunia n akhirat, n bersifat seorg insan yg maju..ye, aku akui kite kne terima n cinta dia seadanya tp x slah kan untuk berubah ke arah kebaikan? Bukan untuk org lain tp untk aku, kita..hidup masa hadapan..harapkan yg dia boleh jaga n beri smuanya untuk aku spt mana yg aku dpt drpd mama n ayah..well known, aku bukan org kaya tp mampu memiliki sebahagian bnyk yg aku minta..that's why dia kene usaha lebih untuk itu..dlm hidup ade 2 pilihan..ya atau tak? Hidup atau mati? Dan meneruskan dngn usaha kerana cinta atau melepaskan tnpa usaha kerana cinta? Aku xnk berputus asa sbelum usaha krana luka di hati nie pedihnya lain macam n susah nk cari ubatnya..aku pilih meneruskan dngn usaha krana cinta sbb aq x nk khilangan dia..hope si dia un mcm tu ye..
Pd anda2 yg membaca, sya hnya berkongsi untuk mencari jawapan..buka disini, tutup juga disini..thanks sbb setia mnjd pndngar yg mmbaca..
Amalina 6.02 pm

No comments:

Post a Comment